HEB  ES  EN

ייעוץ וביקורת מערכות מידע

עוד לפני משבר הקורונה, הארגונים החלו להסתגל לעולם של טרנספורמציה דיגיטלית (Digital Transformation), חדשנות טכנולוגית (Technological Innovation), ולאתגרים והסיכונים הארגוניים-טכנולוגיים המגיעים יחד עימם. במשבר הקורונה התחדדו הסיכונים בעיקר בצד אבטחת המידע, ועם החזרה לשיגרת הפעילות, יתחדדו שאלות הקשורות באתגרים הארגוניים, לקראת העתיד הטכנולוגי – דיגיטאלי לבוא.

העולם הטכנולוגי המודרני מחייב את הארגון לאמץ  חשיבה טכנולוגית-אסטרטגית, לפעול תוך גמישות אירגונית (Agile) וניהול השינוי כשגרה, ולהיות מוכן לכניסתן של טכנולוגיות חדשניות משבשות (Disruptive) או פורצות דרך.

אנו במשרד רוזנבלום – הולצמן ושות’ מספקים שירותי ייעוץ וביקורת בתווך שבין האתגרים מצד אחד, לבין הסיכונים מצידו השני של העולם הטכנולוגי המודרני.

בתוך כך ניתן להתייעץ ולשכור שירותינו כדי לבחון, לייעץ או לבקר את:

העמידה באתגרים הארגוניים – טכנולוגיים: 

  • עמידה ברגולציה – כגון: הנחיות וחוזרי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, הוראות בנק ישראל, הנחיות רשות ניירות ערך והמלצות ועדת גושן PCI, SOX, ISOX.
  • יעוץ וסיוע בהטמעת כללי הגנת הפרטיות כולל GDPR.
  • יישום מערכת ניהול אבטחת מידע עפ”י תקן ISO 27001.
  • ניהול מהלך החיים של תוכנה בחברה (יזום, אפיון, פיתוח, בדיקה והטמעה).
  • תקינות ואיכות ניהול מערך המחשוב (תקציבים ורכש, ניהול כ”א והכשרתו המתמדת, ניהול חדרי מחשב, תקשורת, תמיכת משתמשים, רישוי תוכנה ועוד).
  • תמיכת מערכות המידע בפעילות הארגונית (למשל: ניצול יכולות מערכת ERP ארגוניות, מערכות שליטה ובקרה ארגוניות, מערכות BI, עוד).
  • הפורטל הארגוני, אתר האינטרנט ושירותים דיגיטאליים של הארגון.
  • ניתוח ממוחשב על מאגרי מידע ובסיסי נתונים לשם זיהוי חריגים, בדיקות שלימותם, טיובם, בחינת תקינות הסבתם, יעילות ניצולם, והפקת תובנות מהנתונים. 
  • שימוש בכלים מודרניים לניהול מידע וידע, כלי רובוטיקה ואוטומציה מחשובית, כלי בינה מלאכותית (AI).

האיתור והטיפול בסיכונים הארגוניים טכנולוגיים: 

  • סקרי סיכונים בתחום ה- IT.
  • Enterprise Risk Management- הטמעת מתודולוגיה לניהול סיכונים.
  • אפקטיביות מערך אבטחת מידע וסייבר (כולל: בחינת מערך הבקרות הפיסיות והלוגיות, תשתית וכלי אבטחת מידע בהתאמה לפעילות הארגון, מערכי SIEM/SOC, תחקור אירועי אבטחת מידע ועוד).
  • המשכיות עסקית והתאוששות מאסון (BCP/DRP).
  • קבלת שירותי IT במיקור חוץ, בענן, בתמיכה מרחוק.
  • ניהול והטמעת בקרות בהליכי חדשנות וטרנספורמציה דיגיטאלית.

ראיה ניהולית וארגונית רחבה, ידע טכנולוגי מעמיק, ויכולת הבנה של תהליכים טכנולוגיים מודרניים ומתקדמים, מאפשרים לצוות עובדי המשרד בתחום מערכות המידע, לתת ערך אמיתי לארגון. שירותי הייעוץ והביקורת ניתנים למנכ”לים, למבקרים הפנימיים, למנהלי מערכות מידע, לקציני ציות ולקציני אבטחת מידע בארגונים. גישתנו היא גישה פרקטית ונסמכת על מתודולוגיות מעודכנות בתחום טכנולוגיית המידע (CobiT®, ISO, ועוד).

למשרד צוות עובדים רב-תחומי מיומן ומנוסה של רואי חשבון, אנשי מערכות מידע ותשתית IT ויועצים ארגוניים – בעלי הכשרות והסמכות אקדמאיות ומקצועיות (ניהול פרויקטים, ניתוח מערכות, CISA, CRISC, ועוד).  

משרד רוזנבלום – הולצמן ושות’ נותן שירותי ייעוץ וביקורת מערכות מידע ל: גופים רגולטוריים בתחומי הגנת הפרטיות, משרדי ממשלה וחברות ממשלתיות, גופים עסקיים מהמובילים בשוק הישראלי, גופים אקדמאיים, המגזר השלישי וחברות פרטיות. השירותים ניתנים על הרצף שבין ארגונים מובילים בתחום טכנולוגיות המידע, המעסיקים מאות עובדי IT ומשרתים אלפי משתמשים, ועד לארגונים קטנים המשרתים עשרות עובדים המקבלים שירותי מחשוב במיקור חוץ.

ייעוץ כלכלי והערכות שווי

לרוזנבלום הולצמן ושות’ מחלקה כלכלית מקצועית, המעניקה שירותי ייעוץ במכלול תחומים כלכליים, לרבות: 

  • ביצוע הערכות שווי לחברות, מיזמים ועסקים
  • ייעוץ בהליכי מיזוג ורכישה
  • הכנת תכניות עסקיות
  • הגשת חוות דעת מומחה בהליכים משפטיים
  • ניתוחי כדאיות
  • ייעוץ כלכלי ועסקי לחברות ועסקים קטנים (ניהול תזרים, תמחור, ופיתוח עסקי)
  • בדיקות נאותות חשבונאיות וכלכליות (Due Diligence) 
  • גיבוש והכנת תכניות אסטרטגיות
  • גיוס השקעות

פעילות המחלקה במתן ייעוץ כלכלי נשענת על הבנה מעמיקה של צרכי הלקוח ומטרותיו, תחומי עיסוקיו, איתור בעיות וסיכונים כלכליים/פיננסיים פוטנציאליים,  תוך הצגת פתרונות ישימים, יעילים ואפקטיביים, התפורים למידותיו.  

צוות העובדים במחלקה מיומן ובעל ניסיון עשיר. לצד המחלקה הכלכלית ניתנים שרותי מעטפת מצד המחלקות המקצועיות הנוספות של המשרד, כגון: מיסוי, שוק ההון, מחשוב ועוד מאפשר מתן סיוע מקיף, מותאם לצרכי הלקוח.

הייעוץ ניתן ברמה גבוהה ובסטנדרטים המקצועיים המקובלים בהתאם להוראות ולהנחיות הרלוונטיות העדכניות בתחום.

כתיבת נהלים

הניסיון הרב שנצבר ברוזנבלום הולצמן ושות’ בנושא ביקורות בתאגידים מהותיים ומורכבים מאפשר לסייע לתאגידים העוסקים בתחומים שונים בגיבוש נהלי עבודה המתייחסים למכלול התהליכים בארגון.

סט נהלי עבודה בארגון מהווה כלי לניהול יעיל ואיכותי, במטרה להבטיח ביצוע תהליכי העבודה בהתאם למדיניות שנקבעה בארגון, תוך הגדרת מערכי בקרה ופיקוח נאותים, סיוע בהטמעתן בקרב העובדים. כמו כן מטופל נושא ניהול הידע, תוך חלוקת סמכויות ותפקידים ברורה.

עיגונם של תהליכי העבודה בנהלים מסודרים בכתב, מהווה כלי בקרה מהותי והכרחי לפעילות הארגון. בחלק מהארגונים קיומם של נהלים מחויב אף בהתאם להוראות הרגולציה. הצורך בגיבוש נהלי עבודה כתובים הינו בסיס למשטר תאגידי ולתקינות הנדרשת. תהליך עיגון הנהלים מבוצע בארגון בשיתוף עם ההנהלה, תוך התייחסות להוראות הרגולטוריות החלות עליו.

הניסיון הרב שנצבר ברוזנבלום הולצמן ושות’ מאפשר לסייע ללקוחותינו בגיבוש נהלי עבודה למגוון התהליכים בארגון.

פעולות נוספות המתבצעות במחלקה:

  • ייעוץ כלכלי.
  • הערכת שווי חברות ועסקים.
  • מתן יעוץ עסקי לעסקים קטנים.
  • בדיקת נאותות.
  • חוות דעת כלכליות.
  • תכנית עסקית, הכנה וניהול תקציב.